Tesettürün Mühim bir hikmeti(insana niçin fıtri bir elbise giydirilmemiş)

Tesettür yani örtünme ve libas giyinmek setri avret, soğuk ve sıcaktan korunma ve tezeyyün gibi hikmetlere münhasır değildir. Eğer amaç setri avret, soğuk ve sıcaktan korunma ve tezeyyün dediğimiz edep ve hayâ yerlerini örtmek olsaydı insana hayvanlar gibi postlu bir fıtri bir elbise giydirilirdi. Böyle suni elbise giydirilmezdi. Demek bir hikmete binaen suni elbise giydirilmiş. Suni elbise giydirilmenin hikmetlerinden mühim bir hikmeti ise insanın sair nevlerdeki tasarruf ve münasebetlerine ve kumandanlığına işaret eden bir fihriste ve bir liste hükmünde olmasıdır. Yoksa insana basit ve fıtri bir libas giydirilebilirdi. Çünkü bu hikmet olmazsa muhtelif paçavraları vücuduna sarıp giyen insan şuurlu hayvanatın nazarında ve onlar nazarında ve onlara nispeten bir maskara olur. Manen onları güldürürdü. Mezkûr hikmet sadece elbiseye inhisar etmeyip insanın cami fıtratıyla her şeye muhtaç yaratıldığına ve her şey insanın ihtiyacına hizmet etmekle insanın arzın halifeliğine sahip kılındığına ve böylece insanın en mükemmel mahlûk olarak ahseni takvime namzet olduğuna da işaret eder. Amma insan bu suni elbiseye layık olan iffet ve hayâ süsünü giydirmesi ile layık olduğu değeri bulabilmenin sırrının ancak kadın ve erkekte olsun tesettüre riayet etmekle olduğunun, hilafına hareket ile insanın hayvanlığa özenip ahseni takvimden esfeli safiline düşmesi ile suni libasındaki esma-i ilahiyenin tecellilerine ayinedarlık vazifesini setr edecekti.
Eğer ki insana hayvanlar gibi bir libas verilseydi İnsandaki bütün münasebetler olan sevgi, aşk, saygı,coşku arzu muhabbet ilgi alaka vb. gibi letaifler, hissiyatların mahiyetlerinin bir manası kalmayacak sadece neslin devamı için senede bir kere bir araya gelen hayvanlar gibi zaruretten ileri gelen beşeri münasebetleri hayvani bir seviye de kalan insan toplulukları olacaktı. Ancak insandaki bu güzel latif suni libas eğer denildiği gibi sadece cismani bir maksada hizmetkâr kılınsaydı yani sadece bedeninin emrinde olsaydı maddeten suni görünse de manen o siretler hayvanata inkılâp edecek. Sadece cinsi münasebetlere hizmetkâr kılınan manen hayvani bir fıtri libas olacaktı.bugün bu yola özenenen ve bu yolda hayvanlar gibi cinsi münasebetlerin serbest olmasını savunan bedbahtlar gibi Hissiyatlarını sadece bu yolda sevk edenler hayatını ve maksadını gayesini bu yolda istimal ederek insan suretinde yaşayan hayvan sürüleri hükmüne geçmişler veya geçecekti. O zaman sanki bütün mevcudat insanın o küçük cürümüne zevk ve lezzetine hizmetkâr kılınmış gibi bir vaziyet şeklini alacaktı. Bütün kâinatın sebebi hilkati ve gayesi hikmeti ve hakikati abesiyete inkılâp edecekti. Haşa ve kella.M.KAKCA


Konular